Στους νεώτερους χρόνους τα παιχνίδια παίζουν σπουδαίο ρόλο από για τα παιδιά.
Το παιχνίδι τα κάνει να ζουν και να νιώθουν, για όσο διαρκεί αυτό, ελεύθερα και ανέμελα από τα προβλήματα, τα γεμίζει με θάρρος, αυτοπεποίθηση και χαρά. Σήμερα αν και οι αλάνες, κυρίως στις πόλεις αλλά και στα χωριά, έχουν μειωθεί έως εξαφανιστεί, τα παιδιά χαίρονται όταν βρίσκουν χώρο για να παίξουν, να τρέξουν,να κινηθούν. Τα κτίσματα και οι δρόμοι δεν βοηθάνε το παιδί για το παιχνίδι. Το πρόβλημα της μη ύπαρξης χώρων για παιχνίδι έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια και να καθηλώνονται στο σπίτι να μην κινούνται όσο θα έπρεπε, να γίνονται οκνηρά, μοναχικά με προβλήματα βάρους, κατά μεγάλο ποσοστό, και κοινωνικότητας.
ΡΟΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για το παιδί, όπως είναι το πόσιμο νερό, η τροφή, πάρα πολλοί διεθνείς οργανισμοί αναφέρουν το παιχνίδι όχι μόνο σαν μια αναγκαιότητα αλλά και σαν ένα δικαίωμα του παιδιού γιατί σχετίζεται άμεσα με την ομαλή του ανάπτυξη.
Ένα παιχνίδι είναι ωφέλιμο όταν έχει θετικό αποτέλεσμα πάνω στη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, δηλαδή όταν:
- του δίνει δυνατότητα να ελευθερώσει τη φαντασία του
- τον βοηθάει στον έλεγχο της επιθετικότητας
- ενθαρρύνει την πρωτοβουλία του παιδιού
- καλλιεργεί την υπομονή στο κοινό παίξιμο
- του δίνει τη δυνατότητα να ξεπεράσει κάποιους φόβους
- το κάνει να εξασκήσει την μνήμη του
- ενεργοποιεί την παρατηρητικότητα για έναν αποτελεσματικό προσανατολισμό
- καλλιεργεί την συνεργασία
- καλλιεργεί την αλληλεγγύη
- καλλιεργεί το αίσθημα την ευθύνης απέναντι στην ομάδα.
Το παιχνίδι και κυρίως το παραδοσιακό έχει μείνει πάντα ανοιχτό και για το παρελθόν και για το μέλλον, αλλά πολύ περισσότερο για το άμεσο παρόν με τις καινούριες καταστάσεις του. Έτσι, είναι φυσικό το παραδοσιακό παιχνίδι να υποχωρεί αφού στα τελευταία χρόνια οι κοινωνίες έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό από την τρομερή ανάπτυξη και εξέλιξη της βιομηχανίας και βασικά του τεχνικού πολιτισμού.
Το παιδικό οργανωμένο παιχνίδι προσφέρει πλούσιες γνώσεις και εμπειρίες. Δίνει άπειρες ευκαιρίες με την ικανοποίηση βιολογικών αναγκών για κίνηση και δράση. Τα παιδικά οργανωμένα παιχνίδια έχουν τεράστιες δυνάμεις για αυτοαγωγή. Δίνουν την ευχέρεια στα παιδιά να δοκιμάσουν σε κάθε παιχνίδι τις σωματικές και πνευματικές τους δυνατότητες. Να συνειδητοποιούν το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση.
Τι κάναμε:
Οι μαθητές/τριες:
- Κατέγραψαν παραδοσιακά παιδικά παιχνίδια.
- Βρήκαν ομοιότητες και διαφορές στους κανόνες.
- Κατασκεύασαν επιδαπέδια παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.
- Συγκέντρωσαν και κατέγραψαν πληροφορίες από την βιβλιοθήκη του σχολείου και από το διαδίκτυο.
- Πήραν συνεντεύξεις από γονείς και παππούδες.
- Συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό με θέμα τα παιχνίδια.
- Έπαιξαν σύγχρονα και παραδοσιακά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΞΑΜΕ
ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ
ΤΡΑΒΗΓΜΑ ΣΧΟΙΝΙΟΥ
ΤΖΑΜΙ
ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
ΣΧΟΙΝΑΚΙ
ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΔΑΡΟΥΣΑ
ΣΑΡΑΡΙΜ – ΣΑΡΑΡΙΜ
ΜΑΚΡΙΑ ΓΑΪΔΟΥΡΑ
ΠΕΡΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ
ΟΥΡΙΤΣΕΣ
ΜΠΙΖ
ΜΗΛΑ
ΜΑΝΤΗΛΑΚΙ
ΚΟΥΤΣΟ
Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΕΝΗ
ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ ? ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΤΡΟ
[WRG id=250]